Betalnings- och leveransvillkor

1. Priser
Alla priser på Vibrera är i svenska kronor inklusive moms. Avgifter för frakt tillkommer (se punkt 3) Inga avgifter eller skatter tillkommer.

2. Leveranstider
Alla produkter i vår butik är lagervaror och skickas till dig inom 72 timmar oavsett om order läggs på vardag eller helgdag*.

Vid eventuell försening kontaktar vi dig omgående och du har då rätt att häva köpet.

*Leverans sker endast inom Sverige

3. Frakt
Fraktkostnaden är 49 kronor, och det är fri frakt vid beställningar över 800 kr. Beställningar skickas inom 72 timmar under helgfria vardagar.

Alla våra paket skickas diskret i miljövänligt omslag med företaget Seven Year vision ab som avsändare och inget på paketet avslöjar dess innehåll.

Alla paket skickas med Postnord, paketen är spårbara och det är deras leveransvillkor gäller.

4. Beställning
När du handlar på Vibrera.se (Seven Year Vision AB) accepterar du som kund våra köpvillkor. En orderbekräftelse skickas till den angivna e-postadress så fort du gjort en beställning. Bekräftelsen är ditt bevis på att en beställning har gjorts och att den innehåller de varor som har beställts, valt betalningssätt och den totala kostnaden inkl varanspris och moms samt fraktkostnader och ett ordernummer som du alltid ska använda i kommunikationen med oss vid eventuell reklamationer eller garantiärenden. Bruksanvisning medföljer för de produkter som har det, vanligtvis på svenska eller engelska.

5. Betalning
Kortbetalning: Vi accepterar Visa och Mastercard och vi använder oss av Dibs som betaltjänstleverantör dom är nordens ledande betaltjänstleverantör. Dibs AB Lagrar all kontokortsinformation i krypterad form och vi har aldrig tillgång till ditt kontokortsnummer. Dibs uppfyller de villkor som krävs för att inneha PCI DSS – certifikat samt SSL – certifikat.

Faktura: Fakturatjänsten erbjuds av Handelsbanken Finans för privatpersoner att handla mot faktura. Betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad eller utebliven betalning utgår påminnelseavgift om f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 24 % per år.

I kassan väljer du betalningsalternativet faktura. När du anger ditt personnummer gör Handelsbanken Finans en kreditprövning och en kreditupplysning kan komma att tas. Du får besked direkt om din ansökan har godkänts.

Delbetala: Genom vårt samarbete med Handelsbanken Finans kan du delbetala dina köp. Du väljer själv det köputrymme som passar ditt totala inköpsbelopp. Ditt köputrymme läggs upp på ett konto hos Handelsbanken Finans.

I kassan väljer du betalningsalternativet delbetalning och hur många månader du vill dela upp betalningen på. När du sedan bekräftar ditt köp och din ansökan om delbetalning, gör Handelsbanken Finans en sedvanlig kreditprövning. Du får besked direkt om din ansökan har godkänts, därefter slutför du köpet. Du kan när som helst välja att slutbetala utan extra kostnad.

Har du en gång delbetalat en vara hos Handelsbanken Finans kan du använda dig av samma konto och behöver inte genomgå en ny kreditprövning. Är ditt köputrymme för litet ansöker du enkelt om en höjning och du får då svar direkt.

Paypal

6. Ångerrätt
Vi följer svenska lagar som Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59) konsumentköplagen (1990:932) E-handelslagen (SFS 2002:562)

Vi har full ångerrätt/byte, inom 14 dagar från mottagen leverans, denna rätt gäller inte om varan på grund av sin beskaffenhet inte tillåter ett återlämnande då förpackningens plombering är bruten, det gäller strumpbyxor och underkläder, dildos och liknande produkter som räknas som hygienprodukter(de varor som på grund av hälso- och hygienskäl har förseglats). Återbetalning sker med samma betalningssätt som vid köpet. Är det endast en del av ordern som returneras återbetalas inga fraktkostnader, och du står alltid för returkostnaden till oss

Prisavdrag för värdeminskning sker ifall produkten returneras i ett förändrat skick.

Vid ångerrätt kontakta kundtjänst, se kontaktuppgifter nedan. Ni kan likväl använda er av följande ångerblankett från konsumentverkets webbsida, klicka här

Seven Year Vision AB
Starrbäcksgatan 17
172 74 Sundbyberg
E-post: info@vibrera.se
Telefon: 08- 28 42 92

Öppet köp: Kontakta kundtjänst via e-post på adress: info@vibrera.se eller via telefon på: 08-28 42 92

7. Reklamation & Garanti
Vi lämnar ett års garanti på alla produkter förutom kläder/underkläder/samt de produkter som ej erbjuder garanti

Varje produkt som skickas från Vibrera kontrolleras av minst 2 personer innan varan skickas till er. Skulle varan vara trasig eller felexpedierad när ni får den så åtar vibrera sig att kostnadsfritt åtgärda felet. Reklamationsrätten gäller i 3 år från det att produkten har levererats till kund och gäller då endast ursprungsfel. Reklamation bör rapporteras så snart felet upptäckts, 2 månader skälig tid för upptäckt.

Skulle varan inte fungera på grund av fabrikationsfel åtgärdas/ersätts den av oss, och vi står för returfraktskostnader och ger er full ersättning tillbaka, alternativ skickar er en ny produkt om så blir överenskommet, inom 14 dagar från det att vi mottagit den reklamerade produkten.
Reklamerade produkter skickas till:

Seven Year Vision AB
Starrbäcksgatan 17
172 74 Sundbyberg

8. Avsändare/förpackningens utseende
Våra produkter skickas diskret i neutrala miljövänliga förpackningar utan logotype med Seven Year Vision AB som avsändare.

9. Skydd av personuppgifter och lagring av inloggningar
Alla uppgifter som du lämnar i samband med en beställning hanteras enligt personuppgiftslagen (PUL), på begäran har du rätt att få samtliga uppgifter som sparats om dig i vårt kundregister ändrade eller raderade.

Kontakta oss på kundtjänst så hjälper vi dig med det. Observera att dina adressuppgifter är nödvändiga för oss så att vi kan skicka ut din beställning till er.

Vi säljer eller förmedlar aldrig dina uppgifter till tredje part, Vi loggar endast information nödvändig för att du ska kunna genomföra ditt köp, mobilnumret behöver bara anges om ni vill ha sms tjänst som tex avisering, vi loggar ip-adress enbart för användning vid falskbeställning, Om en falskbeställning sker kommer vi alltid att polisanmäla dessa.

10. Slutsåld vara
Alla våra produkter i vår webbutik vibrera är lagervaror. Vibrera reserverar sig dock för felaktigheter i angiven lagernivå. Skulle det du beställer mot förmodan inte finnas i lager, så kontaktar vår kundtjänst dig via e-post och ger dig all information, du har då också möjligheten att annullera ditt köp, ändra din order samt att bli ersätt med en likvärdig vara.

11. Åldersgräns
Beställare hos Vibrera måste vara 18 år fyllda och du förutsätts ha läst dessa köpevillkor när du lägger din order.

12. Avbeställning
Din order kan avbeställas så länge den inte har skickats, kontakta oss och kolla, men är det så att du ångrar dig är det bättre att du löser ut ditt paket och sen returnerar det till oss då slipper du en kostnad på 295 kronor för ej utlösta paket, vid försenad leverans på 30 dagar har du rätt att häva köpet.

13. Eventuell tvist
Vi kommer att följa allmänna reklamationsnämndens rekommendationer i en eventuell tvist.

diskret och snabb leverans
Betala säkert
Nöjd kund - öppet köp
Trygg handel av sexleksaker